/Jobcoaching
Jobcoaching 2018-03-27T21:25:33+01:00

Jobcoaching

Doel
Behoud van en ontwikkeling op de werkplek.

Voor wie
Jobcoaching richt zich op mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Veelal koopt het UWV of de gemeente deze dienst in. Maar ook bedrijven kunnen de dienst inkopen ter ondersteuning of ontwikkeling van een medewerker.

Inhoud
De jobcoach ondersteunt de medewerker in het proces zich veilig en vertrouwd op de werkplek te voelen. En helpt vervolgens stappen te maken in werknemersvaardigheden en de ontwikkeling op de werkplek.
Door de werkplek vaak te bezoeken, mee te werken en overleg te hebben met zowel de werknemer als de werkgever, ontstaat al snel een goed contact tussen de werknemer en de jobcoach.
Ook het contact met de werkgever is belangrijk. Inzicht geven en helpen in de omgang met bepaalde problemen, is onderdeel van de jobcoaching.
De jobcoach onderhoudt contact met mensen uit het netwerk van de werknemer. Zoals met de ouders, verzorgers of woonbegeleiding. Ook helpt de jobcoach de werkgever in het administratieve proces en ondersteunt bij communicatie met het UWV als dat nodig is.

Duur
De duur en het regime van de jobcoaching zijn per individu verschillend en hangen van een aantal factoren af.